BMW i7 eDrive50.

BMW i7 eDrive50 - NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O NOWYM MODELU.

BMW i7 eDrive50 zostało oficjalnie przedstawione w 2022 roku, a jego ceny zaczynają się od 540 000 zł. Nowy wariant trafił do sprzedaży w lipcu 2023 roku, jest więc nowością na rynku. Został wyposażony w napęd na tylne koła i silnik o mocy 335 kW/455 KM z momentem obrotowym 650 Nm. Samochód polubią miłośnicy napędu na jedną oś – producent nie ograniczył zanadto dynamiki pojazdu, przyspieszenie do 100 km/h w BMW i7 eDrive50 trwa 5,5 sekundy, natomiast w xDrive60 z napędem na 4 koła – 4,7 sekundy. Model i7 znany jest z obecności pojemnej baterii, dzięki której może przejechać długi dystans na jednym ładowaniu. Co trzeba wiedzieć o najnowszym BMW i7 eDrive50?

BMW i7 eDrive50 – ceny, specyfikacja i najważniejsze informacje.

BMW i7 eDrive50 jest już dostępny w konfiguratorze. Jego cena startowa wynosi wspomniane 540 000 zł, lecz automatycznie dodawany jest inny lakier, wielofunkcyjne fotele przednie bez podgrzewania i z elektryczną regulacją (+4 500 zł), a także system Travel & Comfort (+2 100 zł), stąd też trzeba liczyć się z ceną wynoszącą 552 900 zł. System Travel & Comfort to nic innego jak miejsce na umieszczenie uchwytu z pionową, chromowaną osłoną, do którego można dodatkowo dokupić np. wieszak lub mocowanie tabletu. Przydatna jest również obecność dwóch portów USB C.

W przypadku BMW i7 eDrive50 pojemność baterii wynosi 105,7 kWh, co daje taki sam wynik, jak przy wariancie z napędem na dwie osie. Według producenta pojazd ma do 611 jednostek WLTP zasięgu, a wartość otwierająca przedział wynosi 575 jednostek WLTP. Zasięg ten odpowiada 491 kilometrom realnie w trybie mieszanym i 345 kilometrom przy jeździe autostradowej z szybkością 140 km/h oraz rozładowaniu baterii do zera. Warto porównać te wartości z wersją AWD, xDrive60 – zasięg jest większy i wynosi 591-625 jednostek WLTP.

Klienci przyzwyczajeni do podgrzewanych foteli powinni zainteresować się Pakietem Termiczno-Akustycznym (+10 600 zł), a wraz z nim otrzymają klejone przednie i przyciemniane tylne szyby. Dobierając wentylację foteli przednich w BMW i7 eDrive50 można liczyć na Pakiet Connoisseur (+10 600 zł) z opcją masażu w fotelach. W Pakiecie Innowacji zawiera się m.in. system kamer 360 stopni. W konfiguratorze można znaleźć również wallboksy dostarczane przez E.on.

BMW i7 eDrive50 oferuje system audio premium Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound w cenie 29 900 złotych. Podwieszany wyświetlacz na suficie można nabyć za 24 500 złotych.

BMW i7 eDrive50 – wymiary i pojemność bagażnika.

W przypadku wszystkich modeli z serii BMW i7 długość wynosi 539,1 cm, szerokość – 195 cm (biorąc pod uwagę lusterka – 219,2 cm), a wysokość – 154,4 cm. Rozstaw osi pojazdu to 321,5 cm. Bagażnik w wersji bazowej ma pojemność 500 litrów.

Koła i opony w BMW i7 eDrive50.

Nie od dziś wiadomo, że zastosowane w aucie opony mają ogromny wpływ na właściwości jezdne i bezpieczeństwo zarówno kierowcy, jak i innych osób uczestniczących w ruchu drogowym. Właśnie dlatego producent stawia wysokie wymagania oponom znajdującym się we wszystkich pojazdach, w tym w BMW i7 eDrive50. Są one poddawane rygorystycznym testom obejmującym aż do 50 różnych kryteriów jakości. Warto wspomnieć, że jest to liczba znacznie większa niż przewidywana przez obowiązujący na terenie całej Unii Europejskiej wymóg jednolitego oznaczania. Prace rozwojowe są prowadzone w ścisłej współpracy z najbardziej znanymi i cenionymi producentami opon. To właśnie dzięki temu są one precyzyjnie i indywidualnie dopasowane do konkretnego modelu BMW.

Wyposażenie podstawowe BMW i7 eDrive50.

Już wersja podstawowa BMW i7 eDrive50 imponuje bogatym wyposażeniem wewnętrznym i zewnętrznym. To drugie obejmuje m.in. automatyczne domykanie drzwi, szklany dach panoramiczny, diodowe reflektory adaptacyjne z asystentem świateł drogowych i diodowe lampy tylne, automatyczną obsługę tylnej klapy i komfortowy dostęp. Udogodnień w środku jest oczywiście znacznie więcej. Warto wspomnieć o BMW Live Cockpit Plus z zakrzywionym wyświetlaczem BMW, BMW Operating System 8.5 z nawigacją, panelu interakcji BMW o wyglądzie szkła kryształowego z podświetleniem, wysokiej jakości systemie nagłośnienia Surround marki Bowers & Wilkins, różnych trybach BMW My Mode, ambientowym oświetleniu czy komfortowych fotelach z syntetycznego skóropodobnego materiału Veganza. Pompa ciepła odpowiada za zwiększenie wydajności i zapewnia klimatyzację wstępną akumulatora. Warto wspomnieć w kilku słowach o ładowaniu BMW i7 eDrive50. Podstawowe wyposażenie obejmuje uniwersalną, szybką ładowarkę BMW z wtyczką do ładowania z gniazdka domowego, kabel do ładowania typu 3 do użytku w publicznych stacjach ładowania i kartę BMW Charging. Kierowcę wesprze system regulacji prędkości z funkcją hamowania, a także asystent parkowania z Active Park Distance Control i kamerą cofania. Oczywiście można zdecydować się też na płatne wyposażenie dodatkowe, które zostało wspomniane już wcześniej.

Czasy ładowania na 100 km zasięgu.

BMW i7 można naładować na zasięg 100 km w domu w 01:38 h wykorzystując Wallbox (11 kW) lub szybką ładowarkę uniwersalną (11 kW) z gniazda siłowego. W przypadku standardowego kabla do ładowania bądź szybkiej ładowarki uniwersalnej (2,3 kW) z gniazdka domowego czas ten wydłuża się do 8:13 h. Jeśli chodzi o ładowanie w miejscach publicznych, czas wynosi 00:06 h na stacji ładowania wysokiej mocy (przy maksymalnej mocy ładowania), 00:21 h na stacji szybkiego ładowania (50 kW) oraz 00:48 h na stacji ładowania prądem przemiennym AC w przypadku maksymalnej mocy ładowania. Warto pamiętać, że wydajność ładowania będzie zawsze zależna od stanu naładowania pojazdu, temperatury powietrza, indywidualnego profilu jazdy czy wykorzystania dodatkowych odbiorników. Podawane ogólnie zakresy opierają się na najlepszym scenariuszu WLTP, a czasy ładowania podano dla temperatury otoczenia wynoszącej 23 stopnie Celsjusza po wcześniejszej jeździe. BMW i7 eDrive50 można szybko i łatwo naładować z wykorzystaniem BMW Charging. Usługi BMW Connected Charging umożliwiają dodatkowo otrzymanie szczegółowych informacji czy odkrycie tras zoptymalizowanych właśnie pod kątem ładowania.

Aktualności.