BMW G30.

BMW G30 - DANE TECHNICZNE I OSIĄGI AUTA.

BMW serii 5 to auto, które doczekało się siedmiu generacji. Siódma znana jest właśnie jako BMW G30 i ukazała się po raz pierwszy w 2016 roku, a do produkcji trafiła rok później. Samochód w wersji BMW 520d Efficient Dynamics Edition osiągnął współczynnik czołowego oporu aerodynamicznego równy 0,22, co sprawiło, że stał się najbardziej opływową, seryjnie produkowaną limuzyną. BMW G30 odświeżono potem w 2020 roku. Model po liftingu posiada subtelnie przeprojektowaną przednią i tylną część nadwozia, zaktualizowany system multimedialny i uzupełnioną listę dostępnych systemów bezpieczeństwa. Dostępne są różne jednostki napędowe, wśród których można wyróżnić silniki benzynowe i wysokoprężne oraz hybrydy plug-in, a zwieńczeniem całej gamy są topowe warianty M5. Co warto wiedzieć o wyjątkowym BMW G30?

Odświeżone BMW G30 – wymiary i pojemność bagażnika.

BMW serii 5 Limuzyna (G30) ma 496,3 cm długości, 186,8 cm szerokości (212,6 cm licząc lusterka) oraz 147,9 cm wysokości. Rozstaw osi auta wynosi natomiast 297,5 cm. W bazowej wersji bagażnik cechuje się pojemnością 530 litrów. W wersjach hybrydowych jest to jednak nieco mniej, czyli 410 litrów. Warto tu wspomnieć też o BMW serii 5 Touring, czyli G31 oraz porównać jego wymiary z BMW G30. Długość wynosi w jego przypadku 496,3 cm, szerokość 186,8 cm i 212,6 cm z lusterkami (obie wartości takie same jak w G30), natomiast wysokość – 149,8 cm (nieco więcej niż w przypadku pierwszego opisywanego modelu). Bazowa pojemność bagażnika to 560 litrów z możliwością rozszerzenia do 1700 litrów, a w modelach hybrydowych – 430-1560 litrów.

BMW G30 – dane techniczne, osiągi i zużycie paliwa.

Gama silnikowa w przypadku BMW serii 5 w najnowszym wydaniu obejmuje 4 jednostki benzynowe i 4 wysokoprężne oraz 3 hybrydy plug-in. Można tu znaleźć wersje tylnonapędowe, a także te z napędem na 4 koła.

Silniki benzynowe

  • 520i – posiada 8-biegową przekładnię automatyczną i tylny napęd, rozpędza się do 100 km/h w 7,9 sekundy, osiąga prędkość maksymalną 235 km/h, a średnie zużycie paliwa wynosi 6,1-6,9 l/100 km,
  • 530i – wyposażony w przekładnię automatyczną 8-biegową i tylny napęd, przyspiesza do 100 km/h w 6,5 sekundy, rozpędza się maksymalnie do 250 km/h i zużywa 6,3-7,2 l/100 km paliwa,
  • 530i xDrive – kolejny model z 8-biegową przekładnią automatyczną, posiada napęd na 4 koła, przyspieszenie do 100 km/h wynosi 6,4 sekundy, prędkość maksymalna to 250 km/h, a średnie zużycie paliwa – 6,8-7,5 l/100 km,
  • 540i – wariant posiadający automatyczną, 8-biegową przekładnię i napęd na tylne koła, przyspiesza do 100 km/h w 5,2 sekundy, osiąga maksymalnie 250 km/h i zużywa 7-7,9 l/100 km paliwa,
  • 540i xDrive – ma 8-biegową przekładnię automatyczną, napęd na 4 koła, rozpędza się w 4,9 sekundy do 100 km/h, osiąga 250 km/h, a średnie zużycie paliwa wynosi 7,5-8,3 l/100 km,
  • M550 ixDrive – tak samo jak poprzednie modele został wyposażony w 8-biegową przekładnię automatyczną, ma napęd na 4 koła, rozpędza się do 100 km/h w 3,8 sekundy, osiąga 250 km/h i zużywa 10,3-11 l paliwa na 100 km.

Silniki wysokoprężne

  • 518d – posiada 8-biegową automatyczną przekładnię, tylny napęd, przyspieszenie do 100 km/h w 8,8 sekundy, jedzie z maksymalną prędkością 220 km/h i zużywa 4,7-5,5 litrów paliwa na 100 km,
  • 520d – model z 8-biegową przekładnią automatyczną, tylnym napędem, rozpędza się w 7,2 sekundy do 100 km/h, może jechać maksymalnie 235 km/h, z kolei średnie zużycie paliwa to w jego przypadku 4,7-5,4 l/100 km,
  • 520d xDrive – z 8-biegową automatyczną przekładnią, napędem na 4 koła, przyspieszeniem do 100 km/h w 7,2 sekundy, prędkością maksymalną 232 km/h i średnim zużyciem paliwa 5-5,8 l/100 km,
  • 530d – ma 8-biegową automatyczną przekładnię, tylny napęd, rozpędza się do 100 km/h w 5,6 sekundy, jedzie z maksymalną prędkością 250 km/h i zużywa średnio 5,1-5,8 litrów paliwa na 100 km,
  • 530d xDrive – wyposażony w 8-biegową przekładnię automatyczną, napęd na wszystkie koła, przyspiesza do 100 km/h w 5,4 sekundy, osiąga prędkość 250 km/h i zużywa 5,4-6,1 litrów paliwa na 100 km,
  • 540d xDrive – wariant z 8-biegową przekładnią automatyczną, napędem na 4 koła, rozpędza się do 100 km/h w 4,6 sekundy, może jechać maksymalnie 250 km/h i zużywa średnio 5,5-6,4 l/100 km paliwa.

Napęd hybrydowy

  • 530e – samochód z przekładnią automatyczną 8-biegową, napędem na tylne koła, z przyspieszeniem do 100 km/h w 5,9 sekundy, jadący z maksymalną prędkością 235 km/h, średnim zużyciem paliwa 1,3-1,8 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym wynosi maksymalnie 61 km,
  • 530e xDrive – model wyposażony w 8-biegową automatyczną i napęd na 4 koła, rozpędza się do 100 km/h w 5,9 sekundy, może jechać maksymalnie 230 km/h, zużywa średnio 1,6-2,2 litrów paliwa na 100 km, a jego zasięg w trybie elektrycznym to do 55 km,
  • 545e xDrive – ma 8-biegową automatyczną przekładnię, napęd na wszystkie koła, przyspiesza w 4,6 sekundy do 100 km/h, osiąga maksymalną prędkość 250 km/h, jego średnie zużycie paliwa to 1,6-2,2 l/100 km, z kolei zasięg w trybie elektrycznym – do 57 km.

Podstawowe wyposażenie BMW G30.

BMW G30 to prawdziwy synonim luksusu. Jego kabina już w pierwotnej wersji wypuszczonej na rynek w 2017 roku różniła się znacznie od tej w BMW 5 F10. Przednie fotele BMW G30 charakteryzują się w pełni elektrycznym sterowaniem, a z funkcji masażu może skorzystać zarówno kierowca, jak i pasażer siedzący z przodu. Ekran pokazujący informacje systemu multimedialnego ma 10,25 cala. Ponadto BMW G30 wyposażono m.in. w asystenta wymijania i system ostrzegania przed nadjeżdżającymi pojazdami z boku, asystenta zmiany pasa ruchu i toru jazdy. Tempomat odczytuje ograniczenia prędkości widniejące na znakach drogowych i sam się do nich dostosowuje. Warto wspomnieć również o funkcji zdalnego parkowania z wykorzystaniem smartfona i wyświetlaniu otoczenia na ekranie telefonu. Z udogodnień i urozmaiceń można wymienić 2-strefową klimatyzację automatyczną z tylnymi nawiewami, skórzaną sportową kierownicę, tapicerkę perforowaną skórzaną Sensatec Black, welurowe dywaniki, zestaw naprawczy do opon czy też radio cyfrowe DAB+.

Aktualności.