BMW G20 – dane techniczne auta.

BMW G20 - SPRAWDZAMY DANE TECHNICZNE I OSIĄGI.

BMW G20 to już siódma generacja aut z popularnej serii 3, w której znajdziesz przestronne rodzinne pojazdy klasy średniej (autosegment D). Pomimo takiego przeznaczenia, są to samochody które zdecydowanie potrafią zapewnić zastrzyk adrenaliny w trakcie prowadzenia, między innymi dzięki mocnym silnikom i napędowi na tylną oś. Elementy te, z których marka BMW słynie od dziesięcioleci, odkryjesz na nowo w najnowszym modelu G20. Przedstawiamy istotne dane techniczne pojazdu, jego wymiary, masę, a także przybliżamy osiągi jakimi się legitymuje.

BMW G20 - dostępne wersje nadwozia.

Samochód został pokazany światu w roku 2018, najpierw w wersji sedan. Jest to charakterystyczne dla BMW, które kojarzone są głównie z pojazdami o takim typie nadwozia. Wersja ta otrzymała kod G20 i właśnie pod nim możesz odnaleźć wszelkie informacje o najnowszym BMW serii 3. Rok później, w czerwcu 2019, światło dzienne ujrzała wersja Touring, czyli - wg. obecnego nazewnictwa BMW - z nadwoziem typu kombi. Otrzymała ona oznaczenie G21, dzięki któremu można łatwo rozróżnić obydwa te pojazdy. W dalszej części przedstawimy istotne dane techniczne, takie jak wysokość, szerokość czy ładowność obu wariantów. Sprawdzimy też jakie silniki występują w BMW G20 oraz G21, jaką legitymują się mocą, momentem obrotowym i przyspieszeniem.

BMW G20 sedan - wymiary i dane techniczne.

Na początku skupimy się na 4-drzwiowej wersji sedan, mającej wygląd typowej dla BMW rodzinnej limuzyny. Szerokość pojazdu to 1,8 metra, wysokość 1,4 metra, a długość 4,7 metra. Jak przystało na samochód autosegmentu D, mamy do czynienia z przestronnym i obszernym wnętrzem, do którego komfortowo zmieści się cała rodzina. Oprócz możliwości przewiezienia 5 osób na pokładzie, BMW G20 dysponuje też bagażnikiem o pojemności 480 litrów. Nie będziesz miał więc najmniejszego problemu by zabrać na wakacje wszystkie potrzebne rzeczy albo pojechać z całą rodziną na bardzo duże zakupy. Masa własna auta w bazowej wersji wynosi 1450 kg, co przy zastosowaniu mocnych silników pozwala poruszać się bardzo dynamicznie. Oczywiście BMW G20 wyposażone zostało w napęd na tylną oś, co dla miłośników sportowych wrażeń z jazdy ma bardzo duże znaczenie. Opcjonalnie możliwe jest skonfigurowanie go z napędem AWD, co przydaje się zwłaszcza przy najmocniejszych wersjach silnikowych, a także podczas jazdy po drogach nieutwardzonych.

BMW G21 Touring (kombi) - czym się różni?

W przypadku wersji Touring, a więc nadwozia będącego 5-drzwiowym kombi, rośnie przede wszystkim pojemność bagażnika. Mamy tu już nie 480 litrów, ale od 500 aż do 1520 litrów, zależnie od ustawienia tylnej kanapy. Po złożeniu siedzeń uzyskasz maksymalną ilość miejsca, która pozwoli przewieźć naprawdę duże przedmioty. Wymiary BMW G20 w wersji kombi (G21) nie różnią się od tych, które posiada wcześniej opisywany sedan. Masa własna rośnie natomiast do 1936 kg, w przypadku auta z pełnym wyposażeniem. Nie stanowi to jednak żadnego problemu w kwestii dynamiki jazdy. Z najmocniejszymi jednostkami napędowymi nawet w pełni załadowane kombi bez problemu poradzi sobie z wyprzedzaniem czy pokonywaniem wzniesień na trasie.

BMW G20 - silniki i osiągi pojazdu.

Nikogo nie trzeba przekonywać, że rozbudowana gama mocnych silników to jedna z najbardziej charakterystycznych cech, jakimi legitymuje się marka BMW. Nie inaczej jest w przypadku modeli G20, w którym znajdziesz zarówno jednostki napędowe benzynowe jak i wysokoprężne. Najbardziej ekonomiczny silnik zapewnia moc powyżej 120 koni mechanicznych, a najmocniejszy generuje aż 510 KM. Niezależnie od dokonanego wyboru, każdy motor zapewni przyspieszenie od zera do 100 km/h w czasie krótszym niż 10 sekund.

Silniki benzynowe w BMW G20.

Kupując model G20 z silnikiem benzynowym masz możliwość wyboru jednej spośród 10 jednostek napędowych:

  • 318i 2.0l - bazowy 4-cylindrowy turbodoładowany motor o pojemności 2,0 litra, posiada moc 154 koni mechanicznych, a także 250 niutonometrów momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie 8,9 sekund, co już pozwala na dynamiczne prowadzenie. Wspomnieć należy, że dzięki turbodoładowaniu pełny moment dostępny jest w bardzo szerokim zakresie obrotów na minutę, bo od 1300 aż do 4300. Maksymalna moc dostępna jest natomiast w przedziale od 4500 do 6500 obr/min.
  • 320i 1.6l - silnik 4-cylindrowy z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 litra. Generuje moc 168 koni mechanicznych (od 5000 do 6000 obr/min), a moment obrotowy to 250 Nm (od 2000 do 4700 obr/min). Pierwszą setkę osiąga w czasie 7,7 sekundy.
  • 320i 2.0l - jest to mocniejsza wersja wariantu 318i, w której przypadku z 2-litrowego silnika wyciągnięto moc 181 KM, a także moment obrotowy 300 Nm. Pozwoliło to obniżyć czas przyspieszania 0-100 km/h do 7,1 sekundy.
  • 320e 2.0l - ta wersja to tak zwana miękka hybryda, a więc silnik spalinowy współpracujący z elektrycznym. Energia odzyskiwana jest podczas hamowania, by później wspomóc rozpędzanie pojazdu. Silnik spalinowy tutaj zastosowany jest identyczny z wariantami 318i 2.0l. oraz 320i 2.0l. Dzięki współpracy z silnikiem elektrycznym maksymalna moc wzrosła do 201 KM, moment obrotowy do 350 Nm, a przyspieszenie od zera do setki wynosi 7,1 sekundy. Wersja ta odznacza się też niższym spalaniem.
  • 330i 2.0l - motor 2-litrowy znany już z poprzednich wariantów, który tym razem generuje moc 255 KM oraz moment obrotowy 400 Nm. Przyspieszenie 0-100 km/h spada już poniżej 6 sekund, co czyni samochód bardzo dynamicznym, wciąż zapewniając ekonomiczne zużycie paliwa przy spokojnej jeździe.
  • 330e 2.0l - druga "miękka hybryda" dostępna w modelu BMW G20. W tym przypadku, dzięki dodaniu silnika elektrycznego do wersji 330i, osiągnięto moc na porównywalnym poziomie (248 KM), moment obrotowy wzrósł natomiast z 400 Nm do 420 Nm. Przyspieszenie 0-100 km/h pozostało na poziomie poniżej 6 sekund, przy znacznie większej ekonomii jazdy.
  • M340i 3.0l - sportowa odmiana modelu G20 wyposażona została w rzędowy 6-cylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 3 litrów, który generuje 382 konie mechaniczne i 500 niutonometrów. Uzyskano przyspieszenie na poziomie 4,4 sekundy, co sprawia, że samochód zyskuje zupełnie nowy, sportowy charakter.
  • Alpina B3 3.0l - rozwinięcie rzędowej szóstki z modelu M340i, która teraz osiąga moc 456 KM oraz aż 700 Nm momentu obrotowego. Pozwoliło to skrócić czas od zera do setki do 3,8 sekundy.
  • G80 M3 3.0l - wersja dla poszukujących najmocniejszych wrażeń z prowadzenia. Tym razem z 3-litrowego silnika wykrzesano aż 480 KM, a także 550 Nm w wyjątkowo szerokim zakresie od 2650 do 6130 obr/min. Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi tylko 4,2 sekundy.
  • G80 M3 Competition M xDrive - absolutny top of the top, wersja 3-litrowa o mocy aż 510 KM i momencie obrotowym 650 Nm, która oferuje najkrótszy czas rozpędzania w zakresie 0-100 km/h, bo zaledwie 3,5 sekundy. Wariant dla prawdziwych pasjonatów motorsportu, który doskonale poradzi sobie nie tylko w ruchu ulicznym, ale również na torze.

Silniki wysokoprężne w BMW G20.

W ofercie nie mogło oczywiście zabraknąć wyjątkowo trwałych i ekonomicznych silników diesla, z których również słynie marka BMW. Do wyboru jest sześć jednostek napędowych:

  • 316d 2.0l - czterocylindrowy, turbodoładowany, 2-litrowy diesel. W podstawowej wersji generuje 122 KM oraz 300 Nm, a pierwszą setkę osiąga w 9,9 sekundy. Jest to najbardziej ekonomiczny silnik diesla w BMW G20, ktory zadowoli się nawet 5 litrami oleju napędowego na każde 100 kilometrów w cyklu mieszanym.
  • 318d 2.0l - w tym przypadku ze znanego już silnika 2-litrowego wykrzesano 148 KM oraz 320Nm, co zwiększyło dynamikę jazdy, a przyspieszenie 0-100 km/h spadło do 8,4 sekundy.
  • 320d 2.0l - znów silnik 2-litrowy, który tym razem legitymuje się mocą 188 KM oraz momentem 400 Nm, a przyspieszenie do pierwszej setki to poniżej 7 sekund.
  • 330d 3.0l - tym razem mamy do czynienia z 6-cylindrowym rzędowym silnikiem 3-litrowym, który dzięki turbodoładowaniu generuje 261 KM oraz 580 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h to już zaledwie 5,5 sekundy, dodatkowo silnik cechuje się bardzo pięknym brzemieniem, charakterystycznym dla wszystkich 6-cylindrowych jednostek BMW.
  • M340d 3.0l - coś dla miłośników jazdy sportowej. W roli głównej ponownie silnik 3-litrowy, tym razem jednak wyposażony w układ dwóch turbosprężarek twin-turbo. Dzięki temu może wygenerować moc 335 KM, a także potężny moment obrotowy 700 Nm, który dostępny jest już od najniższych obrotów. Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi w tym przypadku tylko 4,6 sekundy.
  • Alpina D3 S 3.0l - najmocniejszy diesel w BMW G20, którego moc to 350 KM, a moment 730 Nm. Podobnie jak poprzedni wariant, tym razem również przyspieszenie do pierwszej setki trwa 4,6 sekundy.

Aktualności.